7/6/2008

Totschweigen

Στο συρτάρι: γκρίνια,σημειώσεις — helion @ 4:20 μμ

Γερμανική λέξη από το tot (νεκρός) + schweigen (σιωπώ), εκμηδενίζω κάτι μη μιλώντας γι’ αυτό. Καταπληκτική, τουλάχιστον όσο και η αντίδραση της ελληνικής μπλογκοσφαίρας στα επεισόδια που έγιναν στα ΑΕΙ.

μου κρύβεις το φως

Ως ιδιοκτήτρια ενός περί ανέμων, ομφαλών και στο βάθος κήπος μπλογκ, δεν παραμυθιάστηκα ποτέ ιδιαίτερα με τα ιστολόγια και την απήχηση της κριτικής φωνής τους, όπως και δεν θεώρησα πως τα μπλογκς, το twitter ή το σμς, πέρα από την αίσθηση της *σύνδεσής* μας θα γίνουν περίπου το ανεξάρτητο όργανο της επερχόμενης επανάστασης – αλλά παρ’ όλο που δεν περίμενα πολλά, η εκκωφαντική σιωπή των σε άλλες περιπτώσεις ευφραδέστατων αριστερόστροφων ιστολογούντων με έχει απογοητεύσει.

Πως να το πάρω ότι το σύνολο σχεδόν των μπλογκς δεν έβγαλε κιχ για τα όσα συνέβησαν σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Ρόδο; Ως αδιαφορία; Ως αμηχανία; Ως έλλειψη καθαρής κομματικής γραμμής ενώ περιμένουμε αύξηση ποσοστών; Μη και στενοχωρήσουμε τα παιδιά; Ως φόβο, μην πάει και δεν θεωρηθούμε αρκετά αριστεροί; Δεν έχω ιδέα. Μπορεί και απλά το θέμα να μην πόναει κανέναν, πέραν όσων έχουν άμεσα να κάνουν με τον χώρο. Αυτό που ξέρω είναι πως αν τα επεισόδια τα έκαναν τίποτα προφανή εθνίκια θα είχαμε ξεσηκώσει τον κόσμο όλο δικαίως, με ζήλο και θέρμη.

Στη φωτό ακτιβίστρια μπλόγκερ στο κόκκινο σαλονάκι της.
Καλά, όχι, είναι του Banksy, από την έκθεσή του Barely Legal.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/helion01/public_html/blog/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

43 σχόλια »

  1. Δεν ξέρω ποιους «αριστερόστροφους ιστολογούντες» εννοείς• αυτοί που διαβάζω εγώ, υπήρξαν από την πρώτη στιγμή λαλίστατοι. Δεν είναι «αριστερόστροφοι» όμως.
    (Δηλ, υπάρχει και μία άλλη ερμηνεία: η μπλογκόσφαιρα είναι μεγάλη, διάλεξε σωστά)

    Comment by Elias — 7/6/2008 @ 7:48 μμ

  2. Τους λαλίστατους δεν τους είδα πουθενά, ειλικρινά, και αν θες δώσε λινκ – φτάνει να μην πηγαίνει κατευθείαν στο ΛΑΟΣ, διότι από κει η αντίδραση είναι δεδομένη – στο πιάτο τους ήρθαν όλα αυτά. Εγκαλώ κυρίως εκείνους που θεωρώ σοβαρούς, παρακολουθώ σταθερά και των οποίων τη γνώμη ήθελα να διαβάσω.

    Comment by helion — 7/6/2008 @ 8:07 μμ

  3. Σκεπτόμαστε τα ίδια πράγματα. Πριν από καμμιά εβδομάδα έστειλα σε συναδέλφους στο Πανεπιστήμιο ένα email με αντίστοιχο τίτλο:
    ————————————

    Άκρα του τάφου σιγή…

    Αγαπητοί συνάδελφοι,

    Τελευταία έχουν γίνει διάφορα επεισόδια στα Πανεπιστήμια, ξεκινώντας από το δικό μας. Όπως όλοι γνωρίζετε, η τελευταία συνεδρίαση της Συγκλήτου διακόπηκε αφού διαπιστώθηκε αδυναμία συνέχισής της λόγω της επιμονής κάποιων φοιτητών να συζητηθεί πρώτα το θέμα της «επιστροφής του νόμου στο υπουργείο». Αποτέλεσμα αυτού ήταν ότι κανένα θέμα του Τμήματός μας δεν πέρασε και ειδικότερα: Οι ανανεώσεις συμβάσεων των διδακόντων βάσει του ΠΔ 407 αλλά και η πρόσληψη νέων, οι αναθέσεις διδασκαλίας, οι διπλωματικές εργασίες των μεταπτυχιακών φοιτητών κλπ οι οποίες όπως γνωρίζετε είχαν ήδη καθυστερήσει λόγω ελλείψεως προισταμένου με δικαίωμα υπογραφής. Έτσι, αυτή τη στιγμή όλα τα μαθήματα είναι «στον αέρα», οι φοιτητές δε μπορούν να πάρουν βιβλία, οι μεταπτυχιακοί δε μπορούν να πάρουν δίπλωμα και βέβαια οι διδάσκοντες να πληρωθούν (κάποιοι θα χάσουν οριστικά τους μισθούς τους από αρχής του εξαμήνου μέχρι Ιούνιο).

    Εν τω μεταξύ σε διάφορα Πανεπιστήμια η σημαντικώτερη ίσως στιγμή της έκφρασης της βούλησης των μελών του Πανεπιστημίου ως εκλογικού σώματος, διακόπηκε με βίαιο τρόπο, πάλι από φοιτητές. Αποκορύφωμα ήταν η επίθεση κατά του πρύτανη του ΑΠΘ και η τρομερής βιαιότητας επίθεση κατά προσωπικού φύλαξης του ΑΠΘ που ήταν υπάλληλοι του ιδρύματος.

    Σε όλη τη διάρκεια αυτών των γεγονότων, που συμβαίνουν εδώ και αρκετούς μήνες, προκαλεί κατάπληξη η εκκωφαντική σιωπή του συλλόγου ΔΕΠ. Ενώ στο παρελθόν έλαβε θέση – και σωστά – καταγγέλοντας πχ επιθέσεις της αστυνομίας κατά φοιτητών, πράξεις του ΥΠΕΠΘ αλλά και πρυτάνεων, αφήνει εντελώς ασχολίαστα τα γεγονότα, μερικά εκ των οποίων πλήττουν το Πανεπιστήμιό μας και τα μέλη του. Αφήνει ασχολίαστο το καθεστώς τρομοκρατίας που επικρατεί σε μερικά Πανεπιστήμια σε ό,τι αφορά τη ψήφο των φοιτητών.

    Κάποια κόμματα περιορίζονται σε ενώδυνες ανακοινώσεις του στυλ «καταδικάζουμε τη βία απ’ όπου και αν προέρχεται», χωρίς καμμιά αναφορά στους ασκούντες τη βία, λες και προέρχεται από τον ουρανό και όχι από ανθρώπους (εν προκειμένω κάποιους φοιτητές). Ο δικός μας σύλλογος δεν κάνει ούτε αυτό. Προφανώς κρίνει ότι τα θέματα βίας κατά μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας, όταν η βία ασκείται από συγκεκριμένες παρατάξεις, δεν τον αφορούν. Μας αφορά όμως εμάς, απ΄όπου και αν προέρχεται.

    Comment by NX — 8/6/2008 @ 10:03 πμ

  4. Mήπως πρέπει να πούμε τα πράματα με το όνομάτους; Ότι δηλ. οι «προοδευτικοί» «αριστεροί» κτλ, θεωρούν ότι ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ να χρησιμοποιούν βία, γιατί είναι δημοκράτες και έχουν εκ προοιμίου το δίκιο με το μέρος τους, και αυτοό ΒΕΒΑΙΩΣ, δικαιολογεί τη δίκαιη βία τους. Ολοι οι άλλοι, είναι φασίστες. Δλδ έχουμε να κάνουμε με ένα εκπεφρασμένο και ιδεολογικοποιημένο φασισμό. Η ουσία είναι μία: στη δημοκρατία κανείς δεν κρίνεται από το τι λέει, αλλά από το τι κάνει. Αμα λες ότι είσαι δημοκράτης αλλά ΔΡΑΣ ως φασίστας, ΕΙΣΑΙ φασίστας. Αυτά.

    Comment by Β.Ε. — 8/6/2008 @ 10:56 πμ

  5. Είναι προφανές ότι αναφέρεσαι σε συγκεκριμένα άτομα κι όχι στο σύνολο της μπλογκόσφαιρας όπου εύκολα θα βρεις πολλά ποστ με μια απλή αναζήτηση στο Sync.gr λχ. Προσωπικά δεν με εκπλήσσει η σιωπή τους, πιστεύω ότι νιώθουν εκτεθειμένοι γιατί δεν μπορούν πλέον να δικαιολογήσουν τη στάση τους και την ιδεολογία τους στις παρούσες τραγικές συνθήκες. Δυσκολεύονται μεν να καταδικάσουν απνευστί το χώρο στον οποίο ανήκουν οι ίδιοι λόγω της ιδεολογικής συμπόρευσης αλλά πως θα γίνει να βγουν αλώβητοι καταδικάζοντας άθλιες πρακτικές τις οποίες πιθανόν εξέθρεψαν και οι ίδιοι. Η όλη ιστορία έχει καταλήξει να μοιάζει με το να ζητάς από το φασίστα να καταδικάσει τη δική του βία.

    Πολλά φιλιά στην Κέρκυρα Aγαπητή.

    Comment by JustAnotherGoneOff — 8/6/2008 @ 12:45 μμ

  6. @ΝΧ. Η σιωπή είναι εξουθενωτική, ιδίως όταν προέρχεται από ανθρώπους, από τους οποίους περιμένεις εγρήγορση και αυτόνομη σκέψη (και ίσως αισθάνθηκες πως ενίοτε σε εκπροσωπούν). Είμαι περίεργη να μάθω αν και τι είδους ανταπόκριση βρήκες, αν και πιστεύω πως και φωνή βοώντος εν τη ερήμω χαμένη δεν πάει.

    @ΒΕ, ξέρω μεν γιατί, αλλά πάλι επί δικαίων και αδίκων η οργή σου. Μας ρίχνεις όλους «προοδευτικούς και δημοκρατικούς» σε ένα τσουβάλι, μόνο που η συντριπτική πλειοψηφία δεν κυκλοφορεί με λοστό στο χέρι. Κατά τα άλλα δεν έχω και πολλές αντιρρήσεις.

    Διευκρινίζω πάντως πως δεν με ανησυχεί ότι το παν/μιο είναι χώρος επαναστατικής γυμναστικής της κάθε γενιάς, αλλά το ότι σε μεγάλο βαθμό αυτή εξαντλείται σε αντιδημοκρατικές όσο και ανόητες πράξεις. χωρίς πολλή ιδεολογία να τη βαραίνει παρά μια γενικότερη αντικρατική θολούρα, χωρίς φαντασία ή λογικό έρμα. Είτε για την ΑΕΚ φωνάζουν είτε για το άρθρο 16, ένα και το αυτό. Και όλα αυτά τα υποβιβασμένα υπό την ανοχή των ιδεολογικά υποτίθεται ωριμότερων, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό κλείνουν τα μάτια, ή χειρότερα ακόμη, κλείνουν το ένα μάτι.
    Κάπου κει στον χαμό είναι που χάνεται η μπάλα και κάθε αξιοπιστία ή ελπίδα ευρύτερης υποστήριξης από τους έξω, στους οποίους είναι όλο και πιο δύσκολο να εισακουστούν οι δίκαιες κατά τη γνώμη μου διαμαρτυρίες για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, τις περικοπές στις χρηματοδοτήσεις, την αυτονομία που χάνεται και την αποπνικτική γραφειοκρατία με την οποία σκοπεύουν να την αντικαταστήσουν, χωρίς να πάρεις ως απάντηση ένα εκ βαθέων «άει σιχτίρ και σεις και τα ιδρύματά σας πια, εγώ θα το πάω στο ιδιωτικό και τραβάτε κλείστε».

    @Just, μια παραπομπή σε σχετική συζήτηση; Πάντως, λόγω κατασκευαστικού λάθους δεν με δεσμεύει ούτε η συμπόρευση ούτε η ιδεολογία με νεαρούς που χοροπηδάνε λέγοντας πως ήρθαν από το Πανεπιστήμιο της Χονολουλού για να διαλύσουν τη Σύγκλητο – δεν τους βρίσκω καν χαριτωμένα έξυπνους, αν θες. Αντίθετα, θεωρώ αριστερότατο το δικαίωμα στην κοινή λογική, και επαναστατικότερο όλων το ανοικτό πανεπιστήμιο – συγγνώμη για τα βιολιά στο σάουντρακ, αλλά πολλά από αυτά τα παιδιά δεν θα έχουν κανένα άλλο όπλο στη ζωή τους απέναντι στον κάθε ισχυρό παρά τη μόρφωσή τους.

    Comment by helion — 8/6/2008 @ 2:49 μμ

  7. α)Δεν έβαλα δίκαιους και άδικους στο ίδιο τσουβάλι, μιλάω για συγκεκριμένα άτομα, ή αν θες συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους (Π.χ. Ο πολιτικός που λέει ότι δεν έχει λόγο να καταδικάσει τους φοιτητές που κρατούσαν ομήρους επί 8ωρο τους συγκλητικούς στο Παν/μιο Μακεδονίας, γιατί «τα παιδιά» πήγαν να ζητήσουν από τον Πρύτανη καλύτερες συνθήκες μόρφωσης, πού πρέπει να καταταγεί; Μήπως στους λάτρεις της Δημοκρατίας;) β) Η αντίληψη ότι αυτά που γίνονται πλέον στα ΑΕΙ είναι «επαναστατική γυμναστική» φοβούμαι ότι (δυστυχώς) είναι εξιρετικά απλοϊκή. Τα πράματα είναι πιο πολύπλοκα και πολύ πιο επικίνδυνα. Οταν παίζεις με τη φωτιά δεν κινδυνεύεις να κάψεις μόνο το σπίτι σου, αλλά κινδυνεύεις να κάψεις όλο το δάσος.

    Comment by Β.Ε. — 8/6/2008 @ 9:31 μμ

  8. Ου του κακομοιρου του ελεφαντάκι. Όπως πάντα μ’αρέσει και το συννεφάκι όταν περνάω το βελάκι πάνω από την φωτό. Το θέμα με τα νεάτερνταλ δεν εξαντλείται. Προσωπικά μου φαίνεται αδιανόητη ακόμα και η ανοχή σε τέτοια περιστατικά, δηλαδή και που το συζητάει ο κόσμος σαν να είναι κάτι απαυτά που «συμβαίνουν τί να κάνουμε», αλλά πάλι ποια είμαι για να μιλάω, λες και έχω κατανοήσει την ουσία του σύμπαντος. Δεν κρίνω ό,τι δεν καταλαβαίνω (αλλά ένα βρωμόξυλο *από τις μανάδες τους* το θέλανε τα λεβεντόπαιδα μια και τέτοια τσαμπουκαλίκια και ξυλοδαρμοί παραπέμπουν σε συμπεριφορές νηπιαγωγείου). Ας σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι με πλήγωσες λιγάκι με την αναφορά στην ΑΕΚ ως πρότυπο ομάδας χουλιγκάνων, στη λογική του «γιατί κυρία βάζετε εμένα τιμωρία, αφού και οι άλλοι μιλάγανε», αλλά θα το αντέξω.

    Comment by Valeria — 8/6/2008 @ 9:32 μμ

  9. @BE Αχχχ, πάλι απλοϊκή με λες και στο τέλος θα το πιστέψω. Not.
    Το επαναστατική γυμναστική ως ειρωνία δεν έφτασε ως εκεί, ε. Τον σεισμό τον κατάλαβες;

    @Βαλ, ουψ. Καλά, βάλτε την ομάδα της απαρέσκειάς σας στη θέση της ΑΕΚ. Απλά έκανα ένα γρήγορο νοερό τσεκ ποιών ομάδων οπαδοί διαβάζουν Ασάρωτο & με γνωρίζουν και προσωπικα, και η συγκεκριμένη μου φάνηκε η πιο ασφαλής επιλογή. Μου φτάνει ο ΒΕ που με καθυβρίζει, μη φάμε και ξύλο.

    Comment by helion — 8/6/2008 @ 10:26 μμ

  10. Ε, όχι και καθυβρίζω! Έλεος. I take exception! Είπα τον όρο «απλοϊκός» για τη συγκεκριμένη αναφορά στην επαναστατική γυμναστική. Πιστεύω (επαναλαμβάνω) και μακάρι να μην είναι έτσι, ότι τα πράγματα είναι πιο σύνθετα και γι αυτό πιο επικίνδυνα. Θα χαρώ ιδιαίτερα να διαψευστώ και να δω την κοινωνία at large να αντιδρά μαζικά και έντονα, έστω και από ένστικτο αυτοσυντήρησης. Αλλά αυτό, remains to be seen, που λέμε και στην απλοελληνική.

    Comment by Β.Ε. — 9/6/2008 @ 1:37 μμ

  11. Η κοινωνία at large βρίσκεται σε άγρυπνο κώμα.
    Άρε Ελλάδα, ό,τι και να ξεκινήσουμε να λέμε καταλήγουμε στο άτιμη κενωνία >:)

    Comment by helion — 9/6/2008 @ 2:36 μμ

  12. Σε συγχωρώ σε συγχωρώ, αφού δεν σε ξέρω και προσωπικά και δεν ρισκάρεις ξύλο, άσε με να κοπανιέμαι. Καλά τα λες, χώσε και στους Αεκτζήδες και σε όλους τους ευτράπελους. Η ζωή είναι μικρή για να τα κρατάμε μέσα μας. Βέβαια τώρα που το σκέφτομαι μπορεί αυτό να ναι και το επιχείρημα των λεβεντόπαιδων περί ων ο λόγος. Τί να το κρατάμε μέσα μας, πλακώστε τους. Μπα παραήταν πολύπλοκη αυτή η τελευταία σκέψη για τον πονεμένο μου εγκέφαλο και με μπλοκάρησε. Και μια και είπες για τον σεισμό: ακούστηκε και στην πρωτεύουσα αλλά έτσι κι αλλιώς, το ρήγμα της Πάρνηθας μας είχε αφυπνίσει δυο μέρες πριν μες στον βαθύ τον ύπνο. Τώρα επειδή τυχαίνει να χω και κάμποσα μαζεμένα για κάτι κατοίκους της Ηλείας, ο Θεός να φυλάει τους υπόλοιπους από τις κατάρες μου περί τσουνάμι και τέτοια. Τι σου φταίνε οι άλλοι κυρία μου, τί σου φταινε κι αυτοί. Άστε με παιδιά μην δίνετε σημασία, παραμιλάω.

    Comment by Valeria — 9/6/2008 @ 5:28 μμ

  13. Αγαπητή Ήλιον

    Δεν έχει νόημα να παραθέσω λινκ για συζητήσεις, περισσότερο καταγγελίες αμφιβόλου αξιοπιστίας είναι είτε παραπέμπουν στο ΛΑΟΣ και τους ομοϊδεάτες των άκρων. Αναφέρεσαι σε συγκεκριμένο πολιτικό πεδίο, τους λαλίστατους «αριστερούς» μπλόγκερ που τώρα κάνουν τις πάπιες, ε αυτοί σχεδόν δεν υπάρχουν τώρα. Είχα γράψει το εξής σχόλιο σε ποστ μου προ καιρού:
    Και ξεχάσαμε τελείως τον Λίβανο. Όταν τον βομβαρδίζουν οι Ισραηλινοί γίνεται ένας φοβερός πόλεμος αλλεπάλληλων ποστ, αλλά όταν τον κατατρώει το σαράκι του εμφυλίου δεν βγάζει κανένας κιχ. Μην θίξουμε τα ιερά και τα όσια της δήθεν “απελευθερωτικής” αλλά κατά βάθος ταλιμπανικής Χεζμπολάχ. Ο Κούλογλου μας μάρανε…
    Κατάλαβες τώρα τι εννοώ.

    Comment by JustAnotherGoneOff — 9/6/2008 @ 8:20 μμ

  14. Και συμπληρώνω, βλέπω ότι μόνο ο Θέμος Λαζαρίδης είναι αποκλειστικά προσηλωμένος πάνω στο πρόβλημα των πανεπιστημίων, αφού αυτή είναι η θεματολογία του μπλογκ του, αλλά δεν είναι και τόσο «αριστερός». Ευτυχώς κατά μία έννοια.
    http://greekuniversityreform.wordpress.com/

    Comment by JustAnotherGoneOff — 9/6/2008 @ 8:23 μμ

  15. Εγώ θεωρώ γενικά υγιές φαινόμενο -χωρίς να αγνοώ ότι ανάμεσά τους κάποιοι καρριερίστες ετοιμάζουν ήδη την ανέλιξή τους στην «εναλλακτική» πολιτική σκηνή- το γεγονός ότι κάποια από τα κατά τεκμήριο καλύτερα μυαλά της χώρας εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για κάτι παραπάνω από το να διαβάζουν όπως ο μακαριστός, και εξακολουθούν να πιστεύουν «αφελώς» ότι οφείλουν να ασχολούνται και με ότι δεν αφορά στενά την μελλοντική τους επαγγελματική αποκατάσταση .Το αντικείμενο της διαμαρτυρίας το θεωρώ και είναι δευτερεύον (σιγά την επαναστατική τομή στα εκπαιδευτικά πράγματα),την αποκαλούμενη βία ασήμαντη και διογκωμένη ,και τον αποτροπιασμό που κατ’ επάγγελμα εκφράζουν οι κατ’ εξοχήν θιασώτες της πραγματικής βίας στην ελληνική κοινωνία (στρατόκαυλοι κλπ)ένα πάμφθηνο θέατρο που ανατροφοδοτεί τα συντηρητικά αντανακλαστικά μιας ήδη αφόρητα μικροαστικής κοινωνίας.
    Επίσης θεωρώ ως το κατ’ εξοχήν θλιβερό φαινόμενο των ημερών την εικόνα του πρύτανη που δέχθηκε να ποζάρει για τις τηλεοπτικές κάμερες στο κρεβάτι του πόνου, με το κολλάρο στο λαιμό και με τον κο Αβραμόπουλο από πάνω του.
    Τέλος συμφωνώ ότι το «η μόρφωση ως προυπόθεση ελευθερίας -αλλά και η επαγγελματική επιτυχία ως προυπόθεση αυτονομίας και αξιοπρέπειας-«ισχύει κατ’ αρχήν αλλά δεν συνδέεται αμφιμονοσήμαντα με την άκριτη παρακολούθηση πανεπιστημιακών μαθημάτων (έχω πολλές αποδείξεις περί αυτού, από τον Χάιντεγγερ μέχρι κάποιους δικούς μου στο πολυτεχενείο) ούτε με την συμπόρευση με τις αντιλήψεις των νοικοκυραίων.

    Comment by alberich — 11/6/2008 @ 8:06 πμ

  16. Γμτ δεν προλαβαίνω να απαντήσω, οπότε στα γρήγορα – πολύ ελεύθερο μαλλί άποψη, μόνο που ο χουλίγκανος δεν είναι εχθρός της μικροαστικής κοινωνίας αλλά γνήσιο τέκνο της. Άσε που όταν με το καλό πάρει πτυχίο εντάσσεται μια χαρά στο σύστημα.
    Και ρε συ Αλβερίχιε, σούπερ και ουάου πως τους απασχολούν και άλλα πράγματα εκτός απο την επαγγελματική αποκατάσταση, όμως επαναστάσεις με σφαλιάρες δε γίνονται. Προσωπικά εχω σκυ-λο-βα-ρε-θεί τις χειροδικίες από τα μπρίλλιαντ παιδιά – άμα είναι τόσο λαμπροί και φερέλπιδες νέοι, που είναι η φαντασία τους.

    Επίσης, προφανώς οι ιταλοί, σουηδοί, γερμανοί, βρετανοί, αυστριακοί, αμερικάνοι, ισλανδοί και εσκιμώοι φοιτητές είναι πειθήνια ζώα μια και δεν μπουκάρουν κάθε 3 και λίγο να διαλύσουν συναθροίσεις των παν/μιακών οργάνων. Κουτόφραγκοι πουλημένοι, ξεχάσατε το ’68.

    Comment by helion — 11/6/2008 @ 7:57 μμ

  17. Δεν διαφωνώ ούτε για την πιθανή μικροαστική προέλευση ούτε για την μελλοντική εξέλιξη του κάθε μπρίλιαντ χουλιγκάνου.Οι άνθρωποι αλλάζουν αλλά στο μεταξύ κάποιες φορές επηρρεάζουν την εξάλιξη των πραγμάτων.Εν πάσει περιπτώσει το ανωτέρω σχόλιο το έγραψα έχοντας μόλις ακούσει για την εν κενώ απόφαση της κομισιόν για την αύξηση των ωρών εργασίας.Υπουργοί κυβερνήσεων μειοψηφίας αποφασίζουν ανεξέλεγκτα, και οι αποφάσεις τους είναι νόμιμες, ενώ η αμφισβήτησή τους «έκνομη» και αντιδημοκρατική .Πολύ έμμεση γίνεται η δημοκρατία στην ευρώπη.Κάτι σαν απολυταρχία ορισμένου χρόνου.
    Ενώ λοιπόν είναι ολοφάνερο ότι χρειάζεται πολιτική ανυπακοή από ενεργούς πολίτες -και αυτό είναι ουσιαστική δημοκρατία (στην αρχαία αθήνα οι άρχοντες ήταν ανακλητοί και η εκκλησία συνεδρίαζε επί του προκειμένου κάθε φορά)- εξυμνείται η νομιμοφροσύνη ως αρετή καθ’ αυτή .
    Κατά τα άλλα για μένα αυτό ήταν το θέμα -η απολιτίκ νεοσυντηρητική ευπρέπεια- και όχι το αν θέλει μεταρρύθμιση το πανεπιστήμιο (δεν νομίζω ότι θα χαθεί κάτι συγκλονιστικό).Άλλως τε η βία δεν ξεπέρασε τα όρια του συμβολικού, και μόνο ως τηλεοπτικό θέαμα πήρε τις διαστάσεις που χρειαζόταν η κυβέρνηση και το ΛΑΟΣ.

    Comment by alberich — 11/6/2008 @ 8:40 μμ

  18. Πολύ βολική η «συμβολική βία» του Αλβέριχου, αρκεί βέβαια ο συμβολισμός των κραδαινόντων λοστάρια, των διαλυόντων τα πάντα, των υβριζόντων, απειλούντων, σπρωχνώντων και καταστρεφόντων να μην στρέφεται κατά του ίδιου, αλλά κατά κάποιων άλλων «απόροσωπων» πανεπιστημιακών που προφανέστατα θα είναι τσιράκια της κακής εξουσίας και όλης της ΕΕ. Δεν ξέρω, άμα στη «συμβολική» τους δράση του κάψουνε το αυτοκίνητο ή του βάλουνε φωτιά στο μαγαζί, όπως τόσες και τόσες φορές έχει συμβεί, θα του φανεί το ίδιο συμβολική; Ή μήπως όλα επιτρέπονται αφού αυτή η κακή ΕΕ μας καταπιέζει τόσο τα δικαιώματά μας; Και είναι και κυβερνήσεις μειοψηφίας(!). Α ρε επαναστάτες του λαπτοπ. Η αρχαία Αθήνα σας έλειπε, που είχε και άμεση δημοκρατία (600.000 κάτοικοι της Αττικής, 20.000 με πολιτικά δικαιώματα, και άντε να δεις πόσοι πηγαίνανε στην εκκλησία του δήμου – παρόλο που δουλεύανε οι δούλοι τους). Αλλά είπαμε: ευτυχώς που έχουμε πρωτοπορία, γιατί στον υπόλοιπο κόσμο οι βλάκες δεν έχουν ακόμα ξυπνήσει να διαλύουν τα πανεπιστήμιά τους. Αλλά που θα πάνε, θα τους ξυπνήσουμε κι αυτούς…

    Comment by Β.Ε. — 11/6/2008 @ 10:13 μμ

  19. Λοιπόν αν αρχίσουμε -παρ’ όλο που δεν γνωριζόμαστε και παρ’ όλο που εσύ άρχισες τα αντ χόμινεμ-τα «επαναστάτες του λάπτοπ» και τα λοιπά, μπορώ να σε περιλούσω με πολύ περισσότερα, αλλά δεν θα το κάνω σε μεγάλη έκταση.Απλώς θα σου πω να πας να πάρεις καμμιά μαλακία μελέτη με ανάθεση, για να πληρώσεις τα πλακάκια της οικίας σου, και να αφήσεις τα «ναι αλλά και οι αθηναίοι καταπίεζαν τους μαύρους» γιατί δεν είμαι της ρελατιβιστικής αριστεράς, και δεν το θεωρώ αυτό επιχείρημα για την απόρριψη της αθηναικής δημοκρατίας. Αποφάσισε αν μιλάμε σε προσωπικό επίπεδο ή αν αναφερόμαστε σε τίποτε γενικότερο.Προφανώς και στη γαλλική επανάσταση και το 1821 όλο και κάποιου θα του κάψανε το κάρρο, και όποιος το έπαθε σίγουρα δεν θα χάρηκε.Και λοιπόν?
    Ο νόμος για το πανεπιστήμιο πέρασε στη βουλή πέρισυ με ισχνή κοινοβουλευτική πλειοψηφία (που στο μεταξύ είναι ακόμα πιο ισχνή κοινωνική μειοψηφία), εν μέσω καθολικών αντιδράσεων.Εσείς σπεύδετε να τον εφαρμόσετε και να φωτογραφηθήτε με τον Αβραμόπουλο για να έχει το αλτερ να δείχνει ,ο άδωνις να σχολιάζει και οι νυκοκυραίοι να φρίττουν.Αυτά τα τελευταία μπορούσατε να τα αποφύγετε.
    Όσο και αν σου φαίνεται αδιανόητο στην πραγματικότητα ,ευτυχώς,όλα υπόκεινται σε αναθεώρηση.Δεν υπάρχει πηγή απ’ όπου να εκπορεύονται υποχρεωτικές βεβαιότητες.Όλα, ακόμα και η ακεραιότητα του αυτοκινήτου σου, είναι θέμα συσχετισμών και zeitgeist.Εσύ καλά κάνεις και στηρίζεις την κρατούσα κοσμοαντίληψη.Εγώ όχι,και άμα ήταν θα είχα πειστεί από τον κο Γιάννη Μαρίνο πολύ νωρίτερα.

    Comment by alberich — 11/6/2008 @ 11:03 μμ

  20. Πίκρα η απόφαση της κομισιόν, αλλά όπως καλά ξέρεις απλώς φοράει φερετζέ νομιμότητας σε μια ήδη υπάρχουσα κατάσταση. Δεν ξέρω και πολλούς εργαζόμενους σε ιδιωτικές εταιρείες που να μην κάνουν υπερωρίες σερί χωρίς αντίτιμο, or else. Έστω πως εικονογραφεί την ψυχική σου διάθεση το σημερινό. Επί του προκειμένου όμως, έχω απορίες.

    Δεν ξέρω π.χ. γιατί άνθρωποι, οι οποίοι δεν θα χαστούκιζαν ποτέ τα παιδιά τους προκειμένου να τα πειθαρχήσουν, βρίσκουν κάτι το συγχωρέσιμα αν όχι συγκινητικά επαναστατικό στο να προπηλακίζονται μεσήλικες πανεπιστημιακοί από όχλο νεαρών.* Δεν ξέρω γιατί σε κάθε κουβέντα θα πρέπει να επικαλούμαστε ζουραρικώς την αρχαία Αθήνα, ενώ τα μεγέθη και τα προβλήματα ξεπερνούν οτιδήποτε είχαν να αντιμετωπίσουν οι αρχαίοι ημών. Επίσης δεν ξέρω γιατί ένας από τους πιο διαβασμένους ανθρώπους που γνωρίζω μιλά τόσο απαξιωτικά για τις αρετές του να διαβάζεις ως φοιτητής. Δεν κάνει και οι άλλοι;

    Ξανά η μάντρα μου (re-enter violin score): όταν όλα τα παιδιά αυτά ως απόφοιτοι πια βρεθούν αντιμέτωποι με κράτος, εργοδοσία ή κακό σπιτονοικοκύρη το μόνο όπλο που θα έχουν θα είναι η παιδεία τους για να βρουν δουλειά, για να διακρίνουν παγίδες, για να απαιτήσουν τα δικαιώματά τους.


    *Το θέμα δεν είναι το σιγά και τι έτρεξε, μια ψιλή έπεσε και σκόνταψε ο τέτοιος – ο συμβολισμός ξεπερνά κατά πολύ το μέγεθος της σωματικής βλάβης. Και, παρεμπιπτόντως, όντως αναξιοπρεπές θέαμα η φωτό με το κολάρο, αλλά βρήκες οτιδήποτε κόσμιο στις προηγούμενες σκηνές και παραπονείσαι ειδικά γι αυτό το ενσταντανέ; Έτσι είναι το ξύλο, είναι εστέτ θέαμα μόνο στις ασιατικές ταινίες.

    Comment by helion — 11/6/2008 @ 11:34 μμ

  21. Όσο το σκέφτομαι το «πολιτική ανυπακοή από ενεργούς πολίτες» ενάντια στην «απολιτίκ νεοσυντηρητική ευπρέπεια» – κάπως αλλιώς το φανταζόμουν αυτό στην πράξη. Μπορεί να είναι και προβολή των δικών μας συμβιβασμών στους νεότερους, αλλά εμένα δεν μου φτάνει έτσι, εσένα σε παρηγορεί.
    (Είναι ad hominem αυτό; :P Και μια και ρωτάω, τι είναι η ρελατιβιστική αριστερά;)

    Comment by helion — 11/6/2008 @ 11:59 μμ

  22. Ωραία, υπάρχει και ένας αντίστροφος συμβολισμός: ένας όχλος μετριοτήτων να συκοφαντεί συνειδητά και από ιδιοτέλεια -και στο κατώτερο δυνατό επίπεδο, αυτό των παραθύρων- άτομα που στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι ότι ευγενέστερο ευφυέστερο και ανιδιοτελές μπορείς να βρεις σε αυτή τη χώρα σήμερα (και σε λίγα χρόνια θα γίνουν μικροαστοί αφού επιμένεις).
    Το θέμα της βίας στα συγκεκριμένα γεγονότα το θεωρώ και είναι περιθωριακό.Η αναγωγή του σε μείζον είναι από μόνη της πολιτική στάση με την οποία διαφωνώ.
    Τα περί αρχαίας αθήνας τα ανέφερα μέσα σε ένα γενικότερο κόντεξτ, ως σχόλιο στο επιχείρημα που φοριέται πολύ σε σχέση με τον νόμο περί πανεπιστημίων, ότι η κοινωνική αντίδραση σε ένα ψηφισμένο νόμο είναι εξ ορισμού «έκνομη» και ότι η εκλεγμένη κυβέρνηση είναι απολυτος μονάρχης για μια τετραετία.Και στο σύγχρονο κόσμο πάντως υπάρχουν -μη δουλοκτητικές- κοινωνίες με θεσμούς άμεσης έφρασης της βούλησης των πολιτών.
    Το διάβασμα είναι γενικά καλό και συνήθως οι ανήσυχοι νέοι διαβάζουν από μόνοι τους πολύ περισσότερα απ’ αυτά που τους υποχρεώνει το εκπαιδευτικό σύστημα.Αντίθετα σε πολλά κατ’ όνομα ΑΕΙ πας πλέον απλώς για να «μάθεις μια τέχνη» όπως λέγανε παλιά, και φαίνεται ότι και οι ως τώρα καλές σχολές εκεί θέλουν να καταλήξουν.
    Όπως ξέρεις είμαι ενταγμένος στο σύστημα, δεν σκοπεύω να κάνω αντάρτικο κατά της ΕΕ, αλλά η άποψή μου είναι ότι εφαρμόζονται από τα πάνω άκρως συντηρητικές επιλογές ακριβώς επειδή στο ιδεολογικό πεδίο καλλιεργείται και έχει επικρατήσει αυτή νεοσυντηρητική νομιμοφροσύνη ως απόλυτη αξία και κριτήριο δημοκρατικότητας.

    Comment by alberich — 12/6/2008 @ 12:35 πμ

  23. Είναι η μεταμοντέρνα αριστερά που απορίπτει π.χ. το διαφωτισμό επειδή οδήγησε στην αποικιοκρατία , το δυτικό πολιτισμό στο σύνολό του επειδή -με τη βία- αναπτύχθηκε καταπνίγοντας εν τη γεννέσει τους άλλους εναλλακτικούς πολιτισμούς, και τον ορθολογισμό ως την «αφήγηση» (narrative) του W.A.S.P. (που επίσης κατέπνιξε άλλες ισότιμες αφηγήσεις)

    Comment by alberich — 12/6/2008 @ 12:43 πμ

  24. Η διαφωνία μου έγκειται στο εξής: αν αυτού του είδους οι δράσεις είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να κατεβάσει η κάρα των ευγενέστερων, ευφυέστερων και ανιδιοτελών (ολέ Ρομπέν) να το κλείσουμε γενικά.

    Διευκρινίζω πως δεν πάσχω από νομολαγνεία και πιστεύω πως η νομιμοφροσύνη (ξερική αρετή, δεν θα ήθελα να μου καταλογιστεί στον επικήδειό μου) per se δικαιολογημένα προκαλεί καχυποψία : οι νόμοι αλλάζουν, από τη Βαϊμάρη καταλήγεις στο «I was following orders» της Νυρεμβέργης, και ενίοτε η ανυπακοή είναι ζήτημα δημοκρατίας ή και επιβίωσης ακόμα.

    Όσο τρύπιο και ανεπαρκές να είναι το περί ου ο λόγος νομοσχέδιο όμως, υποβλήθηκε σε ένα δημοκρατικό καθεστώς, από μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση και ψηφίστηκε από την πλειοψηφία στη Βουλή. Πες τους ηλίθιους και αυτούς και όσους τους ψήφισαν, αν θες να παραμεριστούν ωστόσο εντελώς αυτές οι τυπικές λεπτομέρειες, βαδίζεις κάπως επικίνδυνα και ανοίγεις δρόμο στον κάθε φασίστα.

    Αισθάνομαι εντελώς bourgeoise τώρα – ιδίως μια και έμαθα μόλις πως δεν ανήκω στην ρελατιβιστική αριστερά >:}

    Comment by helion — 12/6/2008 @ 10:03 πμ

  25. Λοιπόν τα χτεσινά ήταν και λίγο επίτηδες.Όπως γράφανε παλιά ορισμένοι εγκώμια της φαλάκρας.
    Σήμερα δεν έχω χρόνο ούτε ρέντα να γράψω κατεβατά.Δεν θέλω πάντως να παραμεριστεί το τυπικό, απλώς βλέπω -ελέω εκούσιου νεοσυντηρητισμού των πολιτών βέβαια, τον οποίο δεν σκοπεύω να καταργήσω :-) αλλά δεν τον επιδοκιμάζω κι’ όλα- τάσεις αυτονόμησης των κυβερνήσεων από το εκλογικό σώμα παγκοσμίως.Πολύ leadership και λίγη -όλο και πιο έμμεση- δημοκρατία. Είδες πάλι χτες τί άποψη διατύπωσε ο Σημίτης?

    Comment by alberich — 12/6/2008 @ 12:52 μμ

  26. Ε, ναι, διατύπωσε κι αυτός την άποψή του. Είδες τί έπαθε μετά;

    Comment by Valeria — 13/6/2008 @ 7:25 μμ

  27. Εννοώ περί της ικανότητάς μας να αποφαινόμεθα με δημοψήφισμα για θέματα που μας αφορούν (όχι τις συνδηλώσεις που σχετίζονται πιθανώς με τη siemens).Δεν ξέρω αν πρόκειται περί θείας δίκης.
    Μαζί του συμφώνησε με δηλώσεις της και η Ντόρα λίγο αργότερα , οπότε να περιμένουμε να δούμε αν θα πάθει κι’ αυτή τίποτε.Η Πετραλιά πάλι,που είχε την ίδια άποψη (με αφορμή το ασφαλιστικό πριν λίγους μήνες), δεν έπαθε ακόμα τίποτε.

    Comment by alberich — 13/6/2008 @ 8:30 μμ

  28. Οι δημοκρατικά εκλεγμένοι leaders έχουν ξεσαλώσει

    Comment by alberich — 13/6/2008 @ 9:29 μμ

  29. Comment by Valeria — 14/6/2008 @ 9:20 πμ

  30. Καταπληκτικό μου είναι αδύνατο να δημιουργήσω λινξ σε comment σε αυτό το μπλογκ. Οκ δεν πειράζει, θα το γράψω απλά: http://www.contra.gr/images/paparazzi_psifosblouza.jpg (κανα tutorial βρε παιδιά μια και είμαι μόνιμη θαμών;)

    Comment by Valeria — 14/6/2008 @ 9:25 πμ

  31. Τους την έφερε από τα αριστερά ο SAS, unlikely hero indeed. Δαγκώνομαι να μην πω πως ενίοτε ξεπετάγονται τέτοια από τις τάξεις των νομοταγών. Ιχ, το είπα.

    Να διευκρινίσω πρώτα πως είμαι υπέρ της Ε.Ε., της πλανητικής δημοκρατίας και της γαλαξιακής ομοσπονδίας. Σιγά μη θέλανε να περάσουν το θέμα της Λισσαβόνας από δημοψήφισμα. Παραείναι αυξημένες οι πιθανότητες ο κόσμος (ακόμα και όσοι ωφελήθηκαν εξαιρετικά από την Ε.Ε.) να πει όχι, απλώς επειδή δεν θέλει να νομιμοποιηθούν οι αμβλώσεις, παραείναι πολλοί οι Πολωνοί η λόγω κάποιου εθνικιστικού κολλήματος. Ο ίδιος κόσμος παρεμπιπτόντως μπορεί υπό τις κατάλληλες συνθήκες να πει ναι στην κράτηση 42 ημερών χωρίς απαγγελία κατηγορίας.

    Γενικά είμαι απαισιόδοξη όσον αφορά στα δημοψηφίσματα – εκτός από εποχές μεγάλης αναταραχής η κοινωνία τριγύρω μας συχνά είναι συντηρητική, αδρανής και ποσώς ενδιαφέρεται να ενημερωθεί.

    Comment by helion — 14/6/2008 @ 11:14 πμ

  32. Βαλ, λειτουργούν αντιδημοκρατικά μέτρα αντισπάμ που δυσκολεύουν τα ένθετα λινκς, αλλιώς θα μας είχαν πνίξει τα βίαια γκρουπούσκουλα του Βιάγκρα και του Τσιάλις.

    Comment by helion — 14/6/2008 @ 11:17 πμ

  33. Επειδή είμαι απασχολημένος κάνοντας «καμμιά μαλακία μελέτη με ανάθεση, για να πληρώσω τα πλακάκια της οικίας μου» δεν μπορώ να ενημερώνομαι συχνά για τις αναλύσεις που παρουσιάζονται εδώ και αλλού. Πρέπει να πω όμως ότι χάρηκα που έμαθα ότι δεν είναι απαραίτητο να είσαι της ρελατιβιστικής (μεταμοντέρνας) αριστεράς για να θεωρείς τα σύγχρονα τάγματα εφόδου «άτομα που στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι ότι ευγενέστερο ευφυέστερο και ανιδιοτελές μπορείς να βρεις σε αυτή τη χώρα». Την ίδια ακριβώς άποψη είχε και ο Σαβοναρόλα για τον εαυτό του και τους (λίγους) οπαδούς του, που όταν πήρε την εξουσία έκαιγε στην πυρά όσους τύχαινε να μην έχουν την ίδια γνώμη με εκείνον, αλλά βέβαια το έκανε για να σώσει την ψυχή τους. Οπότε, προφανώς δεν πειράζει.

    Comment by B.E. — 16/6/2008 @ 12:16 μμ

  34. Η λύση είναι απλή.
    http://www.ekathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_15/06/2008_274112

    Comment by alberich — 17/6/2008 @ 8:45 πμ

  35. Helion: παρότι δεν εμπίπτω ακριβώς στην κατηγορία των λαλίστατων, οφείλω να ομολογήσω ότι δεν είχα χρόνο να τοποθετηθώ, διότι διάβαζα τα μακροσκελή ποστς σας για τα τεκταινόμενα στη Λευκίμμη.

    Alberich: μετά την «απλή» λύση, να υποθέσω ότι ακολουθεί η Endlösung;

    Comment by Ο Λύκος της Στέππας — 20/6/2008 @ 8:51 μμ

  36. @Λύκος
    Δεν ξέρω αν θα πιάσει η απλή γιατί αυτοί ξαναήταν έκνομοι πιο παλιά και δεν έγινε τίποτε.Νομίζω πάντως ότι ο Γιανναράς έπαθε φλας μπακ στην προσωπική του περιπέτεια στα έητις, γι’ αυτό υπήρξε τόσο ασυγκράτητος.Και δεν συμφωνώ να μαζεύουνε υπογραφές για να τον διώξει η «Κ».

    Comment by alberich — 21/6/2008 @ 10:05 πμ

  37. Λύκε, δε βγαίνει η ντρίπλα και κάνει και ζέστη. Δεν παρίστανα ποτέ τον σχολιαστή της επικαιρότητας – δεν έχω ούτε την ενημέρωση, ούτε την οξύνοια, ούτε καν τη σοβαρότητα που απαιτείται. Να γράψω πως διαφωνώ με τις ροπαλιές, σόρι, αλλά αυτονόητο. Μερικοί όμως τον έχουν υιοθετήσει (καλώς) το ρόλο αυτό (του σχολιαστή) και εκείνων τη θέση, οποιαδήποτε θέση, ήθελα να διαβάσω.

    Comment by helion — 21/6/2008 @ 7:51 μμ

  38. Helion, ακριβώς την πολιτική επικαιρότητα σχολιάζετε, ελεεινολογώντας την έλλειψη καταδίκης της βίας (ομάδων φοιτητών) εκ μέρους κάποιων «αριστερόστροφων» στην ιστολογόσφαιρα. Πρόκειται μια επανερχόμενη, ad nauseum, θεματική: μεταξύ αρκετών άλλων, ο Ι.Κ. Πρετεντέρης γράφει μια τέτοια τιράντα κάθε μήνα, περίπου, εξαιρουμένων περιόδων αναταραχής στην παιδεία, όταν ξεπετάει μία κάθε δυο ημέρες. Πέραν του καλού αρθρογράφου, το ρόλο του αναλυτή όσον αφορά το πόσο έκνομη είναι η αριστερά στην Ελλάδα είχε αναλάβει εργολαβικώς έως πρόσφατα κάποιος Β. Πολύδωρας, ίσως το όνομα σας λέει κάτι. Πάντως αυτό που επισήμανα λίγο έμμεσα είναι πως το totschweigen που προσάπτετε στους πώς τους είπατε, που σέβεστε κι εκτιμάτε γενικώς και αορίστως, το έχετε διαπράξει επί θέματος που βρίσκεται στο ραντάρ σας αν μη τι άλλο λόγω εντοπιότητας. Η κοφτή ντρίπλα περί του πόσο αυτονόητη είναι η καταδίκη της βίας (του κρατικού μηχανισμού) ευφυέστατη μεν, ελάχιστα πειστική δε, ειδικά κάτω από μια ανάρτηση στην οποία αξιώνετε να την διαβάσετε, και δη ανεπτυγμένη, από τους άλλους.

    Alberich, όχι και τόσο παλιά. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως πλήρως τι εννοείτε με την απόφανση «δεν έγινε τίποτε»: π.χ. ότι δυστυχώς για τον τόπο οι διαπράξαντες την εθνοσωτήριο δεν κατάφεραν να τους εξοντώσουν όλους, μήπως; Αναπτύξτε το, μου κινείτε την περιέργεια.

    Comment by Ο Λύκος της Στέππας — 22/6/2008 @ 5:20 πμ

  39. Δεν έγινε τίποτε=δεν καταργήθηκε το ΚΚΕ.Πολλά έγιναν.Και το ΚΚΕ ήταν παράνομο για πολλά χρόνια και πριν την εθνοσωτήριο.

    Comment by alberich — 22/6/2008 @ 8:40 πμ

  40. Ίσως και να επανέρχεται ad nauseam το θέμα από Πρετεντέρη και Πολύδωρα (τους οποίους αποφεύγω με μεγάλη επιτυχία να διαβάζω, γιατί την nausea μου την προκαλούν και χωρίς την επανάληψη). Όταν έχεις δικές σου απόψεις και ανησυχίες και δεν το πολυβουλώνεις προσεκτικά μπορεί να βρεθείς κάποτε να πεις τις ίδιες φράσεις με ανθρώπους που δεν εκτιμάς, μπορεί ακόμη και να φανεί στιγμιαία πως συμπλέεις με φελλούς, και ας σας χωρίζει άβυσσος. Όμως δεν είμαι τόσο ανασφαλής ώστε να θεωρώ πως πρέπει να πιστοποιώ τα κοινωνικά μου φρονήματα για να σταθώ κριτικά, και είναι κάπως άχαρο να αμφισβητείς το δικαίωμα μου στο να απευθύνω μια ερώτηση.

    Όσο για το αν είμαι σχολιάστρια επικαιρότητας γενικώς, ένα πρόχειρο σκρολλ στο μπλογκ μου θα σας πείσει, διατηρώ όμως πάρα ταύτα κάθε δικαίωμα σε απορία, ελεεινολογία ή έπαινο.

    Α, και συμφωνώ με τη δημιουργία ΧΥΤΑ, υπό την προϋπόθεση γενναίων αποζημιώσεων όσων θα βλαφτούν και προστασίας του υδροφόρου ορίζοντα. Θεωρώ πως το δημόσιο συμφέρον και η δημόσια υγεία προέχουν, αλλά δεν επιβάλλονται με καπνογόνα. Αν αυτό με κάνει φασίστρια που ανακυκλώνει μανιωδώς, τόσο το πολυχρωμότερο για μένα.

    Comment by helion — 22/6/2008 @ 9:56 πμ

  41. Άλμπεριχ, το ΚΚΕ στην παρανομία θα το έκανε ενδεχομένως πιο ενδιαφέρον, μοιάζει κάπως με σκονισμένη δημόσια υπηρεσία ράιτ νάου. Ωχ, θα με σκοτώσει η Στέππεν.

    Comment by helion — 22/6/2008 @ 9:58 πμ

  42. Alberich, για την ακρίβεια, το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας του, που εφέτος κλείνει 80 χρόνια (και κάτι ψιλά, αν συνυπολογιστεί η εποχή που το έλεγαν κάπως αλλιώς.) Το δια ταύτα;

    helion, θα είχε ένα υπαρξιακό ενδιαφέρον.

    Κατά τα λοιπά, δεν εκδίδω πιστοποιητικά αριστερών ή άλλων πολιτικοκοινωνικών φρονημάτων. Λάθος πόρτα.

    Πάντως, θα μου επιτρέψετε να πω, το αναφαίρετο δικαίωμά σας να έχετε την όποια άποψη δε σημαίνει ότι άπαξ και την πείτε πρέπει να βαράω προσοχές κανένα τέταρτο. Ή κάνω λάθος; [Στην τελευταία περίπτωση, συγγνώμη, κυρ-Συνταγματάρχα μου.]

    Ως τακτικός αναγνώστης σας (όχι σχολιαστής, διαβάζω πολύ περισσότερα από όσα σχολιάζω), ακόμη, έχω μια αμυδρή αίσθηση της θεματολογίας που σας παρακινεί να πιάσετε την πένα σας (λέμε τώρα). Όμως τούτη τη φορά το πήγατε αλλού, και επ’ αυτού σχολίασα. Τώρα, μπορεί να μην διαβάζετε ΙΚΠ, πράγμα που προσωπικά θεωρώ ένδειξη καλού γούστου, αλλά συγγνώμη, την επιχειρηματολογία την έχω ξαναδεί και πώς να το κάνουμε, αυτός είναι ένας από τους κεντρικούς εκφραστές της.

    Comment by Ο Λύκος της Στέππας — 23/6/2008 @ 5:05 μμ

  43. @Λύκος – οι προσοχές μου δημιουργούν έντονη αμηχανία. Ευχαριστώ για τον αντίλογο.

    Comment by helion — 23/6/2008 @ 5:45 μμ

RSS feed για σχόλια σε αυτό το post.

Άφησε σχόλιο

Powered by WordPress